Bokning & Avbokning
Hur du bokar
Använd denna länken eller knappen här nedan, som leder till en separat bokningssida.
Välj plats (tex Odenplan)
Välj typ av tjänst (Nybesök eller Återbesök)
Hitta en tid som passar.
Fyll i personnummer, e-post och mobilnummer.
Kontrollera att uppgifterna stämmer!
Bekräfta din bokning.
*Du kommer omedelbart att få en bokningsbekräftelse till den e-post du fyllt i, och dessutom skickas ett bekräftelsemail med mer information ut varje hel kvart.
Vid nybesök medföljer en länk till en hälsodeklaration som ska fyllas i innan besöket.
Bokning
Hur du bokar - Steg för steg
Du bokar dig via länken här nedan.
Det öppnas ett nytt fönster (clinicbuddy).
Där börjar du med att välja plats (tex Odenplan), och sedan väljer du tjänst:
Nybesök, om det är just ett nybesök eller om det var länge sen, eller ett nytt besvär du söker för.
Återbesök om du varit hos mig tidigare, och det inte gått allt för lång tid eller skett någon större förändring i livet sen senaste behandlingen.
Klicka sedan på bokaknappen och när du ska boka behöver du fylla i personnummer, epost och mobilnummer.
Var noga med att du fyller i rätt uppgifter.
Var även noga med att klicka på bekräfta-knappen.
Direkt får du oftast en bokningsbekräftelse, men sedan får du även ett längre bekräftelsemail med mer information (skickas ut varje hel kvart) som med största sannolikhet hamnar i din skräppost, och där det för Nybesök medföljer en länk till en hälsodeklaration som är bra att fylla i innan besöket.
Den ligger längst ner i mailet och det står ”Klicka här för att fylla i formuläret”.
Ibland kommer även en vi-skulle-behöva-lite-mer-information-länk med i mailet. Den får du jättegärna fylla i också.
OBS. Saknar du svenskt personnummer och inte kan komma vidare i bokningen så tipsar jag om ett tillfälligt från personnummer.se så att du kan gå vidare och boka tiden. Sen löser vi det när du väl är på plats.
NOTE. If you are missing a Swedish social security number and cannot proceed with the booking, I recommend you to generate a temporary one from personnummer.se so that you can go ahead and book the appointment. Then we'll sort it out once you're there.
Allmän bokningspolicy
För avbokning gäller 24h-regel.
Detta innebär att av-/om-bokningslänken du får i bekräftelsemailet inte längre fungerar om det är mindre än 24 timmar till den bokade tiden.
Avbokningsregler
En bokning är en bindande överenskommelse mellan dig och kliniken.
Du ansvarar själv för att hålla ordning på vilket datum och klockslag du är bokad, som framgår av din bekräftelse du fått via angiven epostadress.
Om du behöver byta tid för din behandling är det viktigt att du gör det i god tid. Som vid de flesta andra bokade tider inom hälsovård gäller 24 h regeln.
Sen avbokning (senare än 24 h innan) eller uteblivet besök debiteras fullt pris oavsett orsak.
Tyvärr finns inte möjlighet att göra några undantag längre.
Hur avbokar eller flyttar jag tiden?
När du har bokat in en tid får du en bokningsbekräftelse med information, via den mejladress du uppgett. Via denna kan du sedan smidigt hantera dina tidbokningar själv online, t ex. flytta och avboka tiden.
Avbokningspolicy
Avbokningar och ändringar kan du alltså göra utan kostnad, senast 24 timmar innan bokad tid. Se din bokningsbekräftelse där länk till av/ny-bokning finns. Det kan göras online, dygnet runt.
Tack för din förståelse, respekt och ditt samarbete, för att jag ska kunna bedriva min mottagning och erbjuda så många som möjligt lediga tider.
TIPS:
Du kan alltid erbjuda din tid till någon annan, om du själv får förhinder med kort varsel. Det är såklart kostnadsfritt. Meddela förändringen via sms eller epost.